Με τον όρο έξω επικονδυλίτιδα ή tennis elbow, αναφερόμαστε στη φλεγμονή που παρουσιάζεται στους τένοντες που καταφύονται στον έξω επικόνδυλο του αγκώνα. Η φλεγμονή αυτή, οφείλεται κυρίως στην υπερβολική κόπωση, είτε από αθλήματα ρακέτας είτε από κατάχρηση.

Η συμπτωματολογία συνήθως ξεκινάει σταδιακά και το αίσθημα του πόνου από ήπιο γίνεται εντονότερο σε διάστημα μερικών εβδομάδων ακόμα και μηνών. Επιπλέον ο πόνος αυξάνεται με τη δραστηριότητα καθώς επίσης παρατηρείται ευαισθησία και στην ψηλάφηση. Τα συνηθέστερα συμπτώματα είναι η καυσαλγία και ο πόνος πλευρικά του επικόνδυλου, αδυναμία λαβής- χειραψίας καθώς και δυσκαμψία, σύνηθες κυρίως τις πρωινές ώρες.

Στις πλείστες των περιπτώσεων η έξω επικονδυλίτιδα μπορεί να αντιμετωπιστεί πλήρως με τη φυσικοθεραπεία αξιολογώντας κατάλληλα τους παράγοντες ανάπτυξης της πάθησης και δημιουργώντας ένα κατάλληλο πλάνο θεραπείας για τον εκάστοτε ασθενή. Πιο συγκεκριμένα αρχικός στόχος της φυσικοθεραπείας είναι η μείωση του πόνου και της φλεγμονής και στη συνέχεια η ενδυνάμωση και η επαναφορά στις δραστηριότητες.

Ένα ενδεικτικό πλάνο φυσικοθεραπείας είναι το εξής:

• Παγοθεραπεία για μείωση της φλεγμονής
  • Ηλεκτροθεραπεία για μείωση της φλεγμονής και αναλγησία
  • Μάλαξη
  • Τεχνικές μαλακών μορίων με ειδικό εξοπλισμό
  • Βελονισμός
  • Διατάσεις
  • Πρόγραμμα ασκήσεων προοδευτικής ενδυνάμωσης των εκτεινόντων μυών του καρπού και των δακτύλων
Physio_Pro_Logo_607X272

Στοιχεία Επικοινωνίας